torsdag 17. januar 2013



Kaffekopp/ innpakking

Kanskje man trenger en bitteliten vertinnegave? Da kan dette være en koselig gave å gi. En "kaffekopp" fyllt med kaffepose, sukker og en liten sjokolade.
Legger med bilder som beskriver arbeidet.

Jeg begynner med en bit kartong som måler 13 cm x 19 cm, Fals på 9 cm og 18 cm. Den siste cm brukes som limekant. Brett sammen og bruk en hjørnepunch i alle hjørnene. Lag en oval åpning foran på koppen øverst, jeg bruker en dies til mal.
Hanken lager jeg av to ovale dies og legger den minste diesen nøyaktig inni den største. jeg legger dem på en magnetmatte så ligger de stille når jeg kutter. Du får en oval "ramme" når du kutter slik. Brett hanken i to, lim sammen og lim inn i siden på koppen. Lim så langs bunnen og siden av koppen, pynt og fyll koppen med noe godt!
Heldig er den som får en slik hyggelig gave!

































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar